Technologie en milieu bepalen HNW

“Het Nieuwe Werken is een REACTIE op je jarenlange technology push”, schreef Michel Mooij onlangs in zijn column in Facility Management Magazine. De marketing inspanningen rondom het invoeren van mobiele telefonie en mobiele computers hebben hun vruchten afgeworpen. We hebben de apparaten in ons leven toegestaan en opgenomen. Iedereen heeft een mobieltje en gebruikt het. Ons communicatiegedrag heeft zich aangepast aan de mogelijkheden van de nieuwe technologie. Technology wordt niet ontwikkeld vanuit vragen van consumenten, maar de behoefte van consumenten wordt be├»nvloed door het aanbod en de marketing van de nieuwe technologie.

De gedachte dat Het Nieuwe Werken een beweging is, die eisen stelt aan de technologie in de vorm van programma’s van eisen voor nieuwe producten is dus een omgekeerde weergave van de werkelijkheid.

Op vergelijkbare wijze zouden wij moeten omgaan met de gebouwde omgeving. Maar dan niet alleen vanuit een technologie push maar ook vanuit een milieu push……

Lees verder

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s