Huisvesting, de beloning van de ontmoeting

Marketing geeft vorm aan het bouwen van relaties met de markt, van individuen tot aan marktsegmenten. Voor het bouwen van relaties is het nodig een vorm te vinden voor de relatie. Beide partijen moeten zich een beeld kunnen vormen van hoe het zou zijn om een relatie te hebben. Dit beeld moet dermate aantrekkelijk zijn, dat men de relatie wel wil aangaan. Een relatie hebben betekent samen ergens kunnen zijn. Dit kan ruimtelijk zijn, bijvoorbeeld samen in een restaurant zitten of samen in een winkel zijn, maar dit kan ook virtueel zijn, bijvoorbeeld samen aan de telefoon zitten, of samen in een computerspelletje zijn, of samen in een stuk muziek zijn. Een onderneming die relaties wil blijven bouwen en onderhouden moet het tot stand komen van de relatie vieren, belonen. Dit kan door de relatie te faciliteren, te beschermen, te huisvesten. Het reclamebureau Chiat Day stelt de relatie met de klant dermate op prijs, dat het de opdrachtuitvoering die binnen de relatie met die klant plaatsvindt huisvest, door het inrichten van speciaal voor die klant bestemde projectruimtes, klantkamers.
Daar waar een ontmoeting, leidt tot een relatie, wordt huisvesting geboden. De huisvesting bevindt zich dus in het tussen, op de grens van de onderneming en de klant. Dit kan zijn een customer relations lab zoals NIKE-town.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s